Bel ons op: 030-633 1945

Gartner heeft Yellowfin opgenomen in het Gartner Magic Quadrant voor Business Intelligence en Analytics Platforms voor zijn complete visie en het ook daadwerkelijk te leveren wat het beloofd.

Global Business Intelligence (BI) en analytics software leverancier, Yellowfin, is in Gartner’s Magic Quadrant  voor Business Intelligence en Analytics Platforms * opgenomen en geprezen voor de volledigheid van visie en het vermogen om uit te voeren **.

 

Het Gartner Magic Quadrant voor Business Intelligence en Analytics Platforms geeft een onafhankelijke en kwalitatieve analyse van de BI en analytics markt, de strategische richting, staat van volwassenheid en de belangrijkste technologieleveranciers.

 

Het opnemen van Yellowfin in het rapport is volgens CEO, Glen Rabie, te danken aan de goede kwaliteit van partners en de daarmee bereikte marktpenetratie.

 

“Meer dan 10.000 organisaties, en meer dan een miljoen eindgebruikers verdeeld over 70 verschillende landen, gebruiken nu Yellowfin alle belangrijke markten en industrieën.

 

“Yellowfin heeft dit succes behaald, omdat het in staat is de marktvraag naar overtuigende, eindgebruiker gerichte BI-implementaties gemakkelijk te maken. Yellowfin biedt een goed evenwicht tussen de self-service behoeften van zakelijke gebruikers en de governance-eisen van enterprise IT.

 

“In 2015 zullen we blijven zoeken naar mogelijkheden om innovatieve BI primeurs te leveren en voort te borduren op onze onderscheiden Collaborative BI, Location Intelligence, Cloud BI en Embedded BI-functionaliteit.”

 

2015 is het tweede jaar op rij dat de Yellowfin is opgenomen in het Gartner Magic Quadrant voor Business Intelligence en Analytics Platforms rapport binnen het niche speler kwadrant. Het onderzoek is gebaseerd op een enquete van 2.083 gebruikers van BI-platformen en de evaluatie van 24 verschillende leveranciers in 13 kritische capaciteitsgebieden en vier belangrijke use cases.

 

De 2015 Gartner Magic Quadrant voor Business Intelligence en Analytics Platforms rapport vermeld ook een extra 44 “Vendors te overwegen”, die niet direct in aanmerking kwamen voor opname in het Magic Quadrant zelf.

 

De vier belangrijkste use cases die zijn opgenomen: Gecentraliseerde BI Provisioning (Ondersteunt een workflow van data naar IT-geleverd-en-beheerde inhoud), decentrale Analytics (Ondersteunt een workflow van data naar self-service analytics), Beheerst gegevens Discovery (Ondersteunt een workflow van gegevens naar self-service analytics systemen-van-record, IT-beheerde inhoud met governance, herbruikbaarheid, promotability), OEM / Embedded BI (Ondersteunt een workflow van data naar embedded BI-content in een proces of applicatie).

 

De 13 kritische mogelijkheden voor de 2015-versie van het rapport werden verdeeld in drie categorieën: Enable, produceren en consumeren. Kritische vermogens in de Enable categorie opgenomen: Business User Gegevens Mashup en Modeling, interne Platform Integratie, BI-platform Administratie, Metadata Management, Cloud implementatie, ontwikkeling en integratie. Kritische capaciteiten in de categorie Produce inbegrepen: Free-Form Interactive Exploration, Analytic Dashboards en Content, IT-Ontwikkeld Rapportage en Dashboards, traditionele stijlen van Analysis. Kritische vermogens in de Consumeer categorie opgenomen: Mobile BI, Samenwerking en Maatschappelijke Integratie, Embedded BI.

 

* Gartner Magic Quadrant voor Business Intelligence en Analytics Platforms rapport werd geschreven door Gartner-analisten Rita L. Sallam, Bill Hostmann, Kurt Schlegel, Joao Tapadinhas, Josh Parenteau en Thomas W. Oestreich, gepubliceerd 23 februari 2015.

 

** Gartner beveelt geen enkele leverancier, product of dienst afgebeeld in zijn onderzoekspublicaties aan, en adviseert technologiegebruikers niet om alleen voor leveranciers met de hoogste ratings of andere aanwijzing te selecteren. Gartner research publicaties bestaan ​​uit de adviezen van Gartner research organisatie en dient niet te worden opgevat als feitelijke verklaringen. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van alle garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

 

 

– EINDE –

 

 

Over Yellowfin Business Intellligence

 

Yellowfin is een wereldwijde Business Intelligence (BI) en analytics software leverancier met de passie om BI gemakkelijk te maken. Opgericht in 2003 als reactie op de complexiteit en de kosten die verband houden met de implementatie en het gebruik van traditionele BI-tools, is Yellowfin is een zeer intuïtieve 100 procent webgebaseerde rapportage en analyse oplossing. Yellowfin is een leidend op het gebied van mobiele, op samenwerking en in te bedden BI, evenals Location Intelligence en data visualisatie. Voor meer informatie, bezoek ook http://www.yellowfinbi.com

 

Yellowfin door VisionBI. VisionBI is trots partner van Yellowfin Business Intelligence. Wij hebben inmiddels veel ervaring met deze uitstekende BI tool. Yellowfin biedt gemak in implementatie, sterke visualisaties van dashboards en een krachtige mogelijkheid om veel verschillende soorten databases te connecteren. Yellowfin heeft een uitstekende trackrecord in veel verschillende markten en cases.

Voor meer informatie, neem dan contact op met:

 

Dennis Teekamp Gout, 06-2918 1713